Od czego zacząć zmiany, aby w pełni realizować dietę DASH

Od czego zacząć zmiany, aby w pełni realizować dietę DASHOceń:
dr hab. med. Małgorzata Malczewska-Malec, mgr Dominika Wnęk
Od czego zacząć zmiany, aby w pełni realizować dietę DASH
Fot. SXC.hu

Zmiany w diecie wprowadzaj stopniowo i pamiętaj, że upodobanie do słonego smaku to tylko kwestia przyzwyczajenia.

Jedz trzy porcje warzyw i produktów nabiałowych w ciągu dnia

Jeżeli jesz jedną lub dwie porcje warzyw w ciągu dnia, postaraj się włączyć jeszcze jedną, tak aby były one we wszystkich trzech głównych posiłkach (w ramach śniadania, obiadu i kolacji). Owoce jadaj przynajmniej raz dziennie.

Postaraj się jadać trzy porcje chudego mleka lub produktów nabiałowych w ciągu dnia. W  ten sposób redukujesz ilość tłuszczu całkowitego, niekorzystnych nasyconych kwasów tłuszczowych i cholesterolu w diecie. Przy okazji dostarczasz do swojego organizmu wapń.

Czytaj informacje na opakowaniu

Zawsze czytaj informacje zamieszczone na opakowaniu. Dzięki temu masz gwarancję, że spożywasz tylko te produkty, które są dla Ciebie korzystne (tzn. mają mało tłuszczu, mało nasyconych kwasów tłuszczowych, mało cholesterolu, niewielką ilość soli, dużo wapnia i dużo błonnika pokarmowego).

Ogranicz spożycie mięsa

Ogranicz spożycie mięsa do około 180 g dziennie – to wystarczająca ilość. Staraj się spożywać także białko pochodzenia roślinnego (fasolę, soczewicę, soję, groch).

Jeżeli spożywasz znacznie większa porcje mięsa, jego ilość ograniczaj stopniowo - najpierw o jedną trzecią, a później o połowę.

Postaraj się jadać przynajmniej dwie potrawy bezmięsne w ciągu tygodnia.

Jedz owoce

Zawsze miej przy sobie owoce (zabieraj je do pracy). To dobre źródło błonnika pokarmowego. Jeżeli jadasz owoce przetworzone, wybieraj te w sosie własnym, a nie syropie.

Sposób na przekąski

Jeżeli masz ochotę na przekąskę, wybieraj niesolone wafle ryżowe, mieszanki orzechów i owoców suszonych, krakersy lub sucharki z mąki z pełnego przemiału, jogurty niskotłuszczowe i surowe warzywa.

Data utworzenia: 13.06.2011
Od czego zacząć zmiany, aby w pełni realizować dietę DASHOceń:

Publikacje, którym ufa Twój lekarz

Medycyna Praktyczna jest wiodącym krajowym wydawcą literatury fachowej. 98% lekarzy podejmuje decyzje diagnostyczne lub terapeutyczne z wykorzystaniem naszych publikacji.

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Przychodnie i gabinety lekarskie w pobliżu

Leki

Korzystając ze stron oraz aplikacji mobilnych Medycyny Praktycznej, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz zgodnie z polityką Medycyny Praktycznej dotyczącą plików cookies